Główny cel:
Zapewnienie poziomu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia osób pracujących poprzez szeroko rozumiane nadzorowanie wszystkich tych aspektów działalności, które dotyczą bezpieczeństwa
i higieny pracy. Podstawą działań w tym zakresie jest wspólny cel pracowników, pracodawcy i służby bhp.
Szczegółowe zadania inspektora BHP i PPOŻ.
Służba BHP wykonuje między innymi zadania polegające na:
- bieżącej kontroli stanowisk pracy pod kątem zgodności z normami, wymogami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy;
- informowaniu właściwych osób i organów firmy o stwierdzonych nieprawidłowościach;
- współpracy z pracodawcą oraz Społeczną Inspekcją Pracy w zakresie usuwania stwierdzonych zagrożeń dla bezpieczeństwa;
- opiniowaniu instrukcji bezpieczeństwa sporządzanych zgodnie z odnośnymi przepisami
- udziale w dokonywaniu oceny zagrożeń dla bezpieczeństwa i higieny pracy dla nowo tworzonych stanowisk, stanowisk reorganizowanych i przenoszonych;
- konsultacjach i wsparciu pracodawcy w zakresie szkoleń i adaptacji pracowników do zasad BHP obowiązujących w firmie;
- prowadzeniu doradztwa i konsultowania zasad BHP z pracownikami, jednostkami organizacyjnymi i niezależnymi podmiotami działającymi w obrębie organizacji (np. związkami zawodowymi);
- sporządzaniu analiz i planów dotyczących BHP w firmie
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy
- inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu różnych form popularyzacji problematyki bhp oraz ergonomii
- prowadzenie szkoleń wstępnych z elementami ppoż. nowo przyjmowanych pracowników
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością działania sprzętu i urządzeń ppoż., oznakowaniem i utrzymaniem dróg ewakuacyjnych.
- współdziałanie z organami Komendy Państwowej Straży Pożarnej w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną Szpitala.