Specjalista ds. BHP, p/POŻ i OC

Główny cel:

Zapewnienie poziomu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia osób pracujących poprzez szeroko rozumiane nadzorowanie wszystkich tych aspektów działalności, które dotyczą bezpieczeństwa
i higieny pracy. Podstawą działań w tym zakresie jest wspólny cel pracowników, pracodawcy i służby bhp.

Szczegółowe zadania inspektora BHP i PPOŻ.

Służba BHP wykonuje między innymi zadania polegające na:

  • bieżącej kontroli stanowisk pracy pod kątem zgodności z normami, wymogami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • informowaniu właściwych osób i organów firmy o stwierdzonych nieprawidłowościach;
  • współpracy z pracodawcą oraz Społeczną Inspekcją Pracy w zakresie usuwania stwierdzonych zagrożeń dla bezpieczeństwa;
  • opiniowaniu instrukcji bezpieczeństwa sporządzanych zgodnie z odnośnymi przepisami
  • udziale w dokonywaniu oceny zagrożeń dla bezpieczeństwa i higieny pracy dla nowo tworzonych stanowisk, stanowisk reorganizowanych i przenoszonych;
  • konsultacjach i wsparciu pracodawcy w zakresie szkoleń i adaptacji pracowników do zasad BHP obowiązujących w firmie;
  • prowadzeniu doradztwa i konsultowania zasad BHP z pracownikami, jednostkami organizacyjnymi i niezależnymi podmiotami działającymi w obrębie organizacji (np. związkami zawodowymi);
  • sporządzaniu analiz i planów dotyczących BHP w firmie
  • udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy
  • inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu różnych form popularyzacji problematyki bhp oraz ergonomii
  • prowadzenie szkoleń wstępnych z elementami ppoż. nowo przyjmowanych pracowników
  • sprawowanie nadzoru nad prawidłowością działania sprzętu i urządzeń ppoż., oznakowaniem i utrzymaniem dróg ewakuacyjnych.
  • współdziałanie z organami Komendy Państwowej Straży Pożarnej w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną Szpitala.